Veelgestelde vragen

BESTELINFORMATIE

Hoe plaats ik een bestelling?

Via onze website kunt u eenvoudig kozijnen, gevelbekleding en horren bestellen. Ons bestelformulier geeft direct voor u de scherpste prijs weer en vervolgens kunt u het product in uw winkelwagen plaatsen. Heeft u meerdere producten nodig die precies hetzelfde zijn? U kunt naast de bestelknop het aantal verhogen of verminderen. Tevens kunt u ook meerdere verschillende producten in uw winkelmandje plaatsen en daarna uw bestelling afronden.

Wat gebeurt er nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?

U krijgt van Sabinoverkoop een orderbevestiging per e-mail, zodra uw bestelling in goede orde is ontvangen. Uw bestelling wordt na betaling in productie genomen. Bij betalen via iDeal of Paypal is dit vrijwel direct. Betalen per bankoverschrijving dient u zelf te doen. Uw bestelling wordt dan in productie genomen nadat wij uw betaling hebben ontvangen. Zodra deze is ontvangen, ontvangt u ook hiervan een bevestiging van ons.

Zodra uw order uit productie is, wordt deze afgeleverd bij onze distributeur. Nadat uw order klaar is gezet bij onze distributeur, ontvangt u een e-mail waarin u een leverafspraak of afhaalafspraak kunt inplannen.

Kan mijn product nog gewijzigd worden?

Als u na het plaatsen van uw bestelling erachter komt dat u uw bestelling wilt wijzigen of annuleren, neem dan binnen 24 uur na bestelling contact met ons op. U hoort dan zo spoedig mogelijk van ons of uw bestelling kosteloos geannuleerd ofwel met een meerprijs / minderprijs gewijzigd kan worden. Indien uw order al in het productieproces zit, is annuleren helaas niet meer mogelijk. Bij maatwerk vervalt namelijk het herroepingsrecht. Indien het nog wel mogelijk is om uw bestelling te annuleren, zullen wij de door u gedane (aan)betaling zo snel mogelijk terugbetalen.

Hoelang krijg ik garantie op mijn product?

De basis voor garantie is de Nederlandse wetgeving met betrekking tot levering aan consumenten. Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De daarnaast verleende garantie geldt onverminderd de rechten die de consument heeft op basis van de wet.

Gegronde klachten, binnen de garantietermijn, beperken zich tot het kosteloos toesturen van nieuwe onderdelen nadat wij de defecte onderdelen van u hebben ontvangen. Garantie uiteraard bij gebruik onder normale omstandigheden. De op de factuur vermelde dagtekening geldt als ingangsdatum voor de garantie. Hieronder vindt u de indicatieve termijnen van de verwachte levensduur van de door ons aangeboden producten:

- 15 jaar, Kleurechtheid (Wit/Creme)
- 10 jaar, Overige kleuren
- 10 jaar, Kunststof gevelelementen
- 10 jaar, Glas
- 5 jaar, Deurpanelen
- 5 jaar, Beslag voordeur
- 5 jaar, Hang & Sluitwerk
- 2 jaar, Horren


Er kan geen aanspraak worden gemaakt op de garantie:

- Bij beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
- Bij onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
- Bij normale slijtage;
- Bij beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing / montage handleiding;
- Wanneer er sprake is van buitenkomend onheil, zoals blikseminslag, stroomuitval, natuurrampen enz.;
Wanneer Sabinoverkoop niet (tijdig) in de gelegenheid is gesteld voor onderzoek van de klacht en het eventueel herstellen van het gebrek.

Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

Hoewel wij ons uiterste best doen op vlak van kwaliteit, service en prijs, kan het voorkomen dat u een klacht heeft. Deze klacht kunt u dan kenbaar maken via onze contactpagina of door een klachtenbrief te sturen naar Uiterwaarde 30c, 8081 HJ te Elburg. Binnen maximaal 14 kalenderdagen ontvangt u van ons een inhoudelijke reactie op de klacht.

Indien u ontevreden bent over de geleverde bestelling kunt u z.s.m. na de factuurdatum een mail sturen naar info@sabinoverkoop.nl. Gelieve in deze mail zo volledig mogelijk uw opmerking vermelden. Zodra wij uw mail ontvangen hebben, bevestigen wij deze voor ontvangst. Binnen maximaal 14 kalenderdagen nemen wij contact met u op om de verdere afhandeling te bespreken.

Indien u het niet eens bent met de afhandeling van de klacht of als we er samen niet uit komen, kunt u uw klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie van het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Waarom zijn de producten zo voordelig?

U leest het goed, u ziet bij ons direct de scherpste prijs. Wij kunnen onze producten zo voordelig aanbieden, daar u de producten zelf monteert. U staat er uiteraard niet alleen voor bij het inmeten en monteren. U kunt altijd contact met ons opnemen.

Onze prijzen worden altijd inclusief BTW vermeldt en exclusief verzendkosten, deze worden in de winkelwagen in de totaalprijs meegerekend.

BETALEN

Via welke manieren kan ik betalen?

AANBETALEN
- Betaal slechts 10% als aanbetaling vooraf en de overige 90% bij levering.
- Betaal 100% vooraf.

BETALEN MET IDEAL
U betaalt vertrouwd en veilig via internetbankieren met behulp van iDEAL.

BETALEN MET PAYPAL
Betaal met uw PayPal-rekening, waaraan u uw creditcard of bankrekening gekoppeld heeft. U kunt zelf bepalen of de aankopen worden afgeschreven van uw creditcard, bankrekening of PayPal-saldo.

BETALEN PER BANKOVERSCHRIJVING
Betaal via bankoverschrijving op (IBAN) rekeningnummer **** ter attentie van **** . Vermeld bij het handmatig overmaken altijd het ordernummer van uw bestelling. Dit nummer staat vermeld in uw orderbevestiging. Houdt er rekening mee dat betalen per bankoverschrijving een langere overboektijd kan hebben dan betalen via internetbankieren. Uw bestelling wordt verwerkt na ontvangst van de betaling. U ontvangt een bericht met de factuur wanneer wij uw betaling hebben ontvangen, deze komt dus pas na de aanbetaling.

Ik mis een factuur, kan ik deze opvragen?

Heeft u een ontbrekende factuur? U kunt deze opvragen via info@sabinobouw.nl

Is de levertijd afhankelijk van de betaling?

Na uw betaling via iDEAL of PayPal ontvangt u van ons een orderbevestiging. Uw betaling is geslaagd en uw bestelling is in goede orde ontvangen. Hierna wordt uw bestelling verwerkt en naar de productie gestuurd. Indien u kiest voor een overschrijving duurt het langer voordat uw betaling bij ons binnen is en is het mogelijk dat de levering iets wordt vertraagd.

Indien u na uw bestelling niet uw orderbevestiging heeft ontvangen, neem dan contact met ons op.

Kan ik achteraf betalen?

Achteraf betalen is bij Sabinoverkoop helaas niet mogelijk. We vragen om een aanbetaling van 10% bij elke order.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Onze prijzen worden altijd inclusief BTW vermeldt en exclusief verzendkosten, deze worden in de winkelwagen in de totaalprijs meegerekend.

TECHNISCHE INFORMATIE

Monteren jullie ook?

Wij richten ons uitsluitend op de verkoop van onze producten. Hierdoor kunnen wij u de beste prijs / kwaliteit bieden. Montage via ons of een door ons geselecteerd bedrijf is dan ook uitgesloten. Onze klanten zoeken vaak een monteur / aannemer in hun eigen regio c.q. kenniskring of plaatsen de producten zelf!

Hoe meet ik mijn kozijn in?

Het inmeten van de kozijnen is vrij eenvoudig, je moet alleen wel even weten wat je precies moet opmeten. We gaan hierbij uit van de situatie: buitengevel-spouw-binnenmuur en het kozijn dient in/via de buitengevel te worden geplaatst.

1) Is het gat in de gevel haaks?

Voordat je begint is het belangrijk om te controleren of het gat in de buitengevel goed haaks is (hoeken van 90°). De hoeken zijn haaks wanneer de diagonalen van het gat in de gevel even lang zijn. Om de juiste kozijnmaat op te meten, meet je de breedte en hoogte van het gat in de buitengevel. Dit doe je op een aantal verschillende plekken; in de hoeken, het midden en ertussen. De kortste hoogte en breedte afmeting noteer je.


1b) Wanneer het gat in de gevel niet haaks is

Meet het gat in de gevel dan terug met bijvoorbeeld een lang waterpas en haakse hoek, zodat er een haakse vierhoek ontstaat binnen het gat. Terugmeten met een laser kan uiteraard ook.

2) Stelruimte bepalen

Om een kozijn probleemloos te kunnen plaatsen, dien je stelruimte aan te houden; precies pas past namelijk niet! De stelruimte trek je af van de eerder genoteerde afmetingen van het gat.

- Bij afmetingen tot 1000 mm hanteer je 7 mm stelruimte

- Bij afmetingen groter dan 1000 mm hanteer je 10 mm stelruimte

Let op: de voorwaarde voor deze stelruimte is dat het gat in de gevel goed haaks is! Wanneer dit niet het geval is, heb je namelijk meer stelruimte nodig.

VOORBEELD REKENSOM:

Stel je meet voor het gat in de gevel de volgende afmetingen 1200 x 800 mm (b x h). Dan wordt de berekening voor de kozijnmaat:

- 1200 – 10 mm = 1190 mm breed
- 800 – 7 mm = 793 mm hoog

De afmeting van het kozijn wordt dan dus 1190 x 793 mm (b x h).

Waar vind ik technische informatie over aluminium kozijnen?

Via deze pagina kunt u meer te weten komen over de technische details van onze aluminium kozijnen. Deze informatie is van belang voor het bestellen van uw product.


Sabinoverkoop heeft verschillende type aluminium profielen. Elk profiel heeft zijn eigen specifieke kenmerken en uitstraling. Hieronder worden de verschillen profielen stuk voor stuk uitgelegd.


- ALUMINIUM KOZIJNPROFIEL: ALUPROF MB70

Het Aluprof MB70 is het profiel voor aluminium kozijnen en aluminium deuren.

Het profiel heeft een inbouw diepte van 70 mm en is voorzien van 3 kamers. Het profiel is thermisch onderbroken, wat inhoudt dat de buitenzijde en binnenzijde zijn uitgevoerd in aluminium met daartussen een glasvezelversterkte polyamide profiel i.c.m. een EPDM-rubber. Dit voorkomt dat het profiel een koudebrug is voor uw woning.

Het profiel kan in iedere RAL kleur worden uitgevoerd. Dit profiel kan worden uitgevoerd in zowel dubbel glas als Triple glas.


- ALUMINIUM KOZIJNPROFIEL: ALIPLAST IMPERIAL

Het Aliplast Imperial profiel is het standaard profiel voor aluminium kozijnen en aluminium deuren.

Het profiel heeft een inbouw diepte van 65 mm en is voorzien van 3 kamers. Het profiel is thermisch onderbroken, wat inhoudt dat de buitenzijde en binnenzijde zijn uitgevoerd in aluminium met daartussen een glasvezelversterkte polyamide profiel. Dit profiel voorkomt dat het profiel een koudebrug is voor uw woning.

Het profiel is beschikbaar met een aanslag van 22 mm als zonder deze aanslag en kan daarnaast in iedere RAL kleur worden uitgevoerd. Standaard wordt dit profiel uitgevoerd met dubbel glas welke een waarde heeft van 1.1 Ug (ook wel bekend als HR++).


- ALUMINIUM KOZIJNPROFIEL: ALIPLAST SUPERIAL

Het profiel Aliplast Superial is de opvolger van het Aliplast Imperial profiel voor aluminium kozijnen en aluminium deuren.

Het profiel kenmerkt zich door verbeterde isolerende eigenschappen. Dit is terug te vinden in de inbouwdiepte welke geen 65 mm is maar 75 mm. Het grote verschil is dat de glasvezelversterkte polyamide profielen in het midden breder zijn en daarmee beter isoleren.

Het profiel is beschikbaar met een aanslag van 22 mm als zonder deze aanslag en kan daarnaast in elke RAL kleur worden uitgevoerd. Standaard wordt dit profiel uitgevoerd met triple glas welke een waarde heeft van 0,6 Ug.


- ALUMINIUM SCHUIFPUI PROFIEL: ALIPLAST VISOGLIDE PLUS

Het Aliplast Visoglide plus profiel is het standaard profiel voor aluminium schuifpuien.

De inbouw diepte van dit profiel is 118 mm en is voorzien van 3 kamers. Het profiel is thermisch onderbroken wat inhoudt dat de buitenzijde en binnenzijde uitgevoerd zijn in aluminium met daartussen een glasvezelversterkte polyamide profiel. Dit profiel voorkomt dat het profiel een koudebrug is voor uw woning.

Het profiel is beschikbaar zowel met een aanslag van 20 mm als zonder aanslag en kan in elke RAL kleur worden uitgevoerd. Standaard wordt dit profiel uitgevoerd met dubbel glas welke een waarde heeft van 1.1 Ug (ook wel bekend als HR++). De maximale hoogte van dit profiel is 2500 mm. Voor grotere constructies en hefschuifpuien raden wij u het Aliplast Ultraglide systeem aan.


- ALUMINIUM SCHUIFPUI PROFIEL: ALIPLAST ULTRAGLIDE

Het Aliplast Ultraglide profiel is de grote variant van het Aliplast Visoglide plus systeem. Standaard wordt dit profiel voorzien van een hef schuif mechanisme, waardoor het schuivende gedeelte lichter schuift.

De inbouw diepte van dit profiel is 153 mm en is voorzien van 3 kamers. Het profiel is thermisch onderbroken wat inhoudt dat de buitenzijde en binnenzijde zijn uitgevoerd in aluminium met daartussen een glasvezelversterkte polyamide profiel. Dit profiel voorkomt dat het profiel een koudebrug is voor uw woning.

Het profiel is beschikbaar zowel met een aanslag van 22 mm als zonder aanslag en kan in elke RAL kleur worden uitgevoerd. Standaard wordt dit profiel uitgevoerd met dubbel glas welke een waarde heeft van 1.1 Ug (ook wel bekend als HR++).


- ALUMINIUM VOUWDEUR PROFIEL: ALIPLAST NEW PANORAMA

Het systeem Aliplast New Panorama wordt gebruikt voor het maken vouwwanden (ook wel harmonicadeuren genoemd).

Het profiel is 74,5 mm diep en is voorzien van 3 kamers. Vouwwanden zijn absoluut een meerwaarde voor uw woning. Op de website vindt u de 3, 4 en 5 delige variant. Het profiel is thermisch onderbroken wat inhoudt dat de buitenzijde en binnenzijde zijn uitgevoerd in aluminium met daartussen een glasvezelversterkte polyamide profiel. Dit profiel voorkomt dat het profiel een koudebrug is voor uw onderneming. Standaard wordt dit profiel uitgevoerd in dubbelzijdig gelaagd glas (veiligheidsglas HR++).

Type onderdorpel 5010 en 5170
Het Aliplast New Panorama systeem bieden wij aan met 2 verschillende typen onderdorpels. De 5010 is de standaard onderdorpel en optioneel kunt u de 5170 bestellen. De 5170 is een vlakke onderdorpel welke een afsluiting met borstels heeft en wordt veelal toegepast in horeca gelegenheden. Nadeel van deze onderdorpel is dat water sneller naar binnen kan komen en tocht kan veroorzaken bij de vloer. Bij deze onderdorpel is het dus absoluut noodzakelijk voorzieningen te treffen t.b.v. de afwatering.


De mogelijkheden bij aluminium zijn zeer groot. Wij kunnen de kozijnen namelijk uitvoeren in elke RAL kleur naar keuze. De meest toegepaste kleuren zoals RAL 9016 (wit), RAL 9006 (wit aluminium) en RAL 7016 (antraciet grijs) staan bovenaan in de lijst vermeld. Naast alle RAL kleuren kunnen wij de kozijnen ook blank geanodiseerd leveren.

Naast de kleur mogelijkheid kunt u een lak structuur kiezen. Standaard ziet u vaak de normale gladde lak welke op onze website te bestellen is onder de noemer ‘Glad’. Daarnaast bieden wij 2 soorten structuur lak aan, namelijk structuurlak en metallic structuurlak. Onderstaand vindt u 3 voorbeelden in de kleur antraciet (RAL 7016):

Kan ik de producten ergens bekijken?

Ja! Onze showroom bevindt zich te Elburg (Uiterwaarde 30c) en is alleen te bezoeken op afspraak.

Kan ik mijn tuinkamer zelf plaatsen?

Tuinkamers worden als standaard bouwpakketten geleverd. Met behulp van de montagehandleiding kunt u de tuinkamer eenvoudig zelf plaatsen. Maar liefst 75% van de klanten monteert deze zelf met wat vrienden, of familie.

LEVERING

Wat is de levertijd van mijn product?

Onderstaande levertijden zijn indicatief en onder voorbehoud van eventuele impact ten gevolge van de maatregelen t.b.v. de bestrijding van het coronavirus. Mocht u een update willen krijgen omtrent de levertijd, willen wij u graag vragen een mail te sturen onder vermelding van uw ordernummer naar info@sabinoverkoop.nl, zodat wij de status van uw bestelling nader kunnen bekijken.

Let op! Bij bestellingen gedurende de vakantie periode kan de levertijd oplopen. Dit i.v.m. sluiting van de productie. Uiteraard kunt u bij onze verkoop - en administratieafdeling, actuele informatie opvragen, daar deze gedurende de kerstperiode op de gebruikelijke tijden geopend zullen zijn.

Aluminium kozijnen / deuren / schuifpui / harmonicadeur
4 - 10 weken

Betaal ik verzendkosten?

Prijzen worden altijd inclusief btw vermeld en exclusief verzendkosten. In de winkelwagen wordt de totaalprijs inclusief verzendkosten getoond. Voor het bezorgen van onze producten wordt eenmalig 40,- euro in rekening gebracht (m.u.v. de Waddeneilanden). U kunt bij afrekenen zelf de keuze maken om alles vooraf te betalen of 10% vooraf en het restant bij levering.

Kan ik mijn product zelf afhalen?

Afhalen van kozijnen is bij ons altijd gratis. Uw ontvangt bericht van ons wanneer uw bestelling gereed staat. Wij adviseren u om uw bestelling te komen afhalen met twee personen ten behoeve van het laden van de producten. Daarnaast is het raadzaam voldoende materialen mee te nemen ter bescherming van de producten. U kunt uw bestelling afhalen op het volgende adres:


Uiterwaarde 30c, 8081 HJ te Eiburg. Afhalen mogelijk van dinsdag t/m vrijdag van 8:00 - 16:00 m.u.v. feestdagen.

Leveren jullie ook in het buitenland?

De verzendkosten voor onderdelen en/of montagematerialen die bij ons vandaan per pakketdienst worden verstuurd, bedragen € 6,75. Indien u deze producten zonder kozijn onder rembours geleverd wenst te hebben, betaalt u geen € 6,75 voor de verzending maar € 20,00. Wij leveren uitsluitend in Nederland en België. De bezorging wordt verzorgd door DHL. U ontvangt van ons een track&trace code als uw product is aangemeld. Indien u niet thuis bent en het pakket niet bij de buren afgeleverd kan worden, zal de vervoerder het pakket nogmaals aanbieden. Mocht de bezorging dit maal ook niet kunnen plaatsvinden, dan zal het pakket retour gestuurd worden naar de verzender. Indien u uw order naar het buitenland vervoert wenst te hebben, dient u uw eigen transportvoorziening te regelen en kunnen wij uw order bij deze transportdienst afleveren.

Kan ik zelf een bezorgmoment kiezen?

De dag van levering van onze producten bij u thuis is afhankelijk van de regio waarin u woont. Benieuwd op welke dag wij bij u leveren? Neem dan contact met ons op. Onze leveringen zijn altijd op afspraak, met uitzondering van onze losse onderdelen, welke met pakketpost worden verzonden. Na het maken van de afspraak ontvangt u van ons de dag voor levering einde van de dag een e-mail met tijdvak wanneer u uw bestelling mag verwachten. Indien er niemand aanwezig is om de bestelling in ontvangst te nemen en/of de betaling te voldoen, dan zullen er voor een nieuwe levering kosten in rekening worden gebracht.

Wat is de status van mijn bestelling?

U krijgt van Sabinoverkoop een orderbevestiging per e-mail, zodra uw bestelling in goede orde is ontvangen. Uw bestelling wordt na betaling in productie genomen. Bij betalen via iDeal of Paypal is dit vrijwel direct. Betalen per bankoverschrijving dient u zelf te doen. Uw bestelling wordt dan in productie genomen nadat wij uw betaling hebben ontvangen. Zodra deze is ontvangen, ontvangt u ook hiervan een bevestiging van ons.

Zodra uw order uit productie is, wordt deze afgeleverd bij onze distributeur. Nadat uw order klaar is gezet bij onze distributeur, ontvangt u een e-mail waarin u een leverafspraak of afhaalafspraak kunt inplannen.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Wij leveren uw bestelling netjes bij u tot aan de deur. Let op* Sabinoverkoop bezorgd uitsluitend aan wal, waardoor levering op de wadden eilanden helaas niet tot de mogelijkheden behoort. Afhankelijk van uw bestelling passen wij hier diverse levermethodes op toe. Hieronder leggen wij een aantal methodes uit. Wij vervoeren kleinere bestellingen met onze bussen en grotere bestellingen met een vrachtwagen welke is voorzien van een kooi-aap. Indien uw order met onze bussen geleverd gaat worden, dan is deze niet van een bok voorzien.

Voor de levering van kozijnen is het noodzakelijk dat er iemand aanwezig is ter ondersteuning van het lossen. Uit ervaring adviseren wij u rekening te houden met circa 2 personen aan mankracht. Dit daar de kozijnen, waar mogelijk, reeds voorzien zijn van glas. Onze chauffeur zal de nodige hulpmiddelen zoals glaszuigers bij zich hebben. Indien er in verband met bovenstaande geen mogelijkheid is om de kozijnen bij u te lossen, zal er een nieuwe bezorgafspraak met u worden ingepland. Houd u hierbij rekening met aanvullende leverkosten.

Wenst u zeker te willen weten hoe uw order vervoerd gaat worden? Neem dan contact op.

Stuur een bericht!
Hulp nodig?
Sabinoverkoop is bereikbaar op maandag en vrijdag van 09:00-12:00.
U kunt ons ook bellen op het kantoornummer
0341 451 030.
Of klik op de knop hieronder om direct met ons te WhatsAppen.